Nogle ord om min opvækst

Jeg har boet det meste af min opvækst omkring og i Århus, men dog 3 år, til jeg blev ca. 6, i Norge, hvor min mor var fra.Vi boede da i en lærerbolig lidt udenfor Slemmestad, som ligger nær Drammen, og ikke så langt fra Oslo, på vestsiden af Oslofjorden. Der er stort fabriksanlæg, som så vidt jeg husker var til cementproduktion. Min mor, Carin, var lærer ved en ungdomsskole der, mens min far studerede, den gang i tresserne. Da vi kom der var vi to søskende og en kom til.
Efter det flyttede vi til Århus fordi min far fik stilling på universitetet der. Vi rejste dog meget på ferier til Norge, særligt da min mor flyttede dertil igen i halvfjerdserne.

Leave a Reply

